بارباکو
فناوری نانوسل

مقدمه فناوری نانوسل

شرکت ال جی در تاریخ اول اکتبر سال 1958 با نام گلد استار تاسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید وسایل برقی و خانگی شروع کرد . در تاریخ 15 نوامبر سال 1959 با تولید اولین رادیوی کره ای به عنوان آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد . این شرکت در نوامبر 1962 اولین تلفن کره ای ، در ژانویه 1965 اولین یخچال کره ای ، در اوت 1966 اولین تلویزیون سیاه و سفید کره ای و در سپتامبر 1968 اولین تهوی مطبوع کره ای را ساخت .

ال جی در مارس 1968 اولین شعبه خود را در نیویورک راه اندازی و در اوت 1978 اولین نمایندگی فروش محصولات خود را در ایالات متحده آمریکا تاسیس کرد . این شرکت در سال 1995 از گلد استار به ال جی تغییر نام داد و تا امروز با این نام فعالیت می کند . شرکت ال جی در زمینه لوزام برقی ، صوتی و تصویری فعالیت می کند و در جهان رتبه نخست را کسب کرده است .

محصولات ال جی دارای گارانتی هستند و کاربران می توانند با خیال راحت به این شرکت اعتماد کنند . شرکت ال جی محصولاتش را به سراسر جهان عرضه کرده است و در کشور های مختلف نمایندگی فروش دارد . همچنین در دسامبر 1991 با صادرات 2 میلیارد دلار مقام نخست جهانی را کسب نمود . در 27 مارس 1995 با ارائه طرح چالش 2005 دومین تولد شرکت ال جی الکترونیک شکل گرفت .

مقدمه فناوری نانوسل

تعریف کلی فناوری نانوسل nano sell

تلویزیون های ال جی با پنل LED به فناوری نانوسل مجهز هستند که در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس از این فناوری پرده برداری شد. در واقع تلویزیون های با فناوری نانوسل می توانند طول موج های ناخواسته موجود در تصاویر را با رنگ های مختلف جذب کنند تا ترکیب رنگی در میان آنها رخ ندهد. برای مثال در تلویزیون های قدیمی، به دلیل وجود طول موج های مضر و نویز های زیاد، رنگ هایی مانند سبز دارای سایه های آبی رنگی بودند که باعث می شد تا کیفیت تصاویر به شدت پایین بیاید.

اما در این تلویزیون ها به دلیل استفاده از ذرات نانویی برای نمایش، این اتفاق نمی افتد و کیفیت تا سطح بالایی ارتقا داده می شود.  نسل سوم تلویزیون های ال جی با فناوری نانوسل واقعی ترین تصویر ممکن را به نمایش می گذارد و دقیق ترین و ریز ترین جزئیات را از هر زاویه دیدی را ایجاد می کند . این تلویزیون های جدید به وسیله فناوری ACTIVE HDR با DOLBY VISION امکان مشاهده چندین فرمت HDR را میسر می سازد .

این تلویزیون ها قادر به نمایش طیف وسیعی از رنگ ها هستند که بیشتر از یک میلیون رنگ می باشند. ویژگی فناوری نانوسل این است که هنگام نمایش رنگ مشکی روشنایی صفحه خاموش می شود تا رنگ مشکی قابل دیدن باشد در نتیجه رنگ های مشکی با طبیعی ترین حالت خود به نمایش گذاشته می شوند .

نمایشگر های LCD نانوسل با بهره گیری از اجزای متحد الشکل و بسیار کوچک که قطر آن ها به اندازه یک نانو متر است ، رنگ های دقیق ، ظریف و پایداری را ایجاد می کنند که در تلویزیون های دیگر وجود ندارد . فناوری نانوسل طوری ارائه شده که تمام رنگ ها را مانند رنگ اصلی خود نمایش خواهند داد و در کیفیت آن ها تغییری ایجاد نمی شود .

 

تعریف کلی فناوری نانوسل nano sell

تعریف نانوسل به زبان ساده

در تعریف ساده فناوری نانوسل می توانیم بگوییم که این فناوری مورد استفاده در صفحه نمایش تلویزیون های ال جی است . یعنی تنها مخصوص تلویزیون های ال جی می باشد و در تلویزیون های دیگر با برند های مختلف یافت نمی شود. فناوری نانوسل وظیفه ی افزایش کیفیت تصویر تلویزیون و صحنه های در حال پخش از تلویزیون های ال جی با کیفیت تصویر 4K و 8K را بر عهده دارد و باعث می شود جزئیات ریز و کوچک به خوبی نمایش داده شود .

همچنین برای اینکه رنگ ها در این تلویزیون ها واقعی تر دیده شوند و همچنین وضوح صحنه ها بیشتر شود، فناوری نانوسل به نمایش پیکسل های تصاویر به صورت جدا از هم می پردازد . با وجود این قابلیت ها هر رنگ در هر تصویر بسیار شبیه به رنگ واقعی خود نشان داده خواهند شد .

تعریف نانوسل به زبان ساده

معرفی نانوسل در کمپانی ال جی

ال جی مدعی است که فناوری نانوسل امکان جای گذاری پایدار نانو پیکسل به فاصله یک نانو متر فراهم کرده است تا شما کاربران بتوانید تصاویر را به صورت طبیعی را دریافت کنید . به لطف ذرات نانو متری موجود در صفحه نمایش های ال جی سطح کیفیت تصویر در تلویزیون ارتقا یافته و هر صحنه از تصویر با کیفیتی فوق العاده به نمایش گذاشته می شود . این تلویزیون ها به دقت هر نوع طول موج های مثبت را در میان انبوه طول موج های مضر پیدا می کنند تا میزان کییفیت درخشندگی آنها بالا برود.

فناوری نانوسل باعث شده است تا کنتراست نیز در این تلویزیون ها در سطح خوبی قرار بگیرد تا در ادامه به برجستگی بافت ها نیز اهمیت ویژه ای داده شود. تلویزیون های نانوسل ال جی بهترین گزینه برای گیمر ها هستند و هنگام بازی حس واقعی حضور در بازی را به کاربران خواهند بخشید . چراکه میزان نرخ رفرش این تلویزیون ها به شدت بالاتر از هر نوع تلویزیون دیگر است و می توانند در ردیف بهترین ها برای افراد گیمر باشند.

معرفی نانوسل در کمپانی ال جی

مزایای فناوری نانوسل در تلویزیون های ال جی

یکی از بارز ترین و اصلی ترین مشخصه همه نوع تلویزیون های با فناوری نانوسل این است که دارای رنگ های به شدت غنی هستند و پالت رنگی قدرتمندی را در اختیار دارند. این پالت رنگی چند میلیاردی باعث شده است تمامی تصاویر خروج از این تلویزیون ها دارای رنگ های فوق العاده طبیعی و درخشانی باشند و دائما تیز و پر جنب و جوش نمایش داده شوند. به دلیل وجود رنگ های طبیعی، بافت ها نیز برجستگی بهتری پیدا می کنند در نتیجه صحنه ها به شدت به واقعیت نزدیک خواهند شد و حالتی شبیه به سه بعدی در آنها ایجاد می شود.

مشخصه بعدی در این تلویزیون ها این است که زاویه دید در آنها بالا رفته است. در تلویزیون های قدیمی تر که فناوری نانوسل در آنها وجود ندارد، هنگام تغییر زاویه و وقتی که از کنار به تلویزیون نگاه می کردید، رنگ ها سریعا حالت طبیعی خود را از دست می دادند اما در تلویزیون های ال جی که دارای فناوری نانوسل هستند، این اصل وجود ندارد و حتی در کوچک ترین زاویه نیز، رنگ ها حالت طبیعی و درخشندگی خود را حفظ خواهند کرد.

همچنین این نوع تلویزیون ها به خوبی با فناوری هایی نظیر، ارتقا دهنده سطح داینامیک HDR و دالبی ویژیون و فناوری ارتقا دهنده سطح کنتراست، هماهنگ می شوند و می توانند نتیجه و بازده مورد انتظار را فراهم آورند.

مزایای فناوری نانوسل در تلویزیون های ال جی

معایب فناوری نانوسل در تلویزیون های با برند ال جی

به دلیل روشنایی بیش از حد این تلویزیون ها، کنتراست در صحنه های روشن با مشکل مواجه می شود و به سطح متوسط سقوط خواهد نمود اما فناوری دالبی ویژیون این کوتاهی را در صحنه های سریع جبران خواهد نمود. یکی دیگر از معایب این فناوری، نمایش رنگ های مشکی به صورت شبیه به خاکستری است. این اتفاق به این دلیل می افتد چراکه در این تلویزیون ها نور به صورت پشت صحنه بر روی پیکسل ها خواهد تابید و این یعنی نبود رنگ سیاه در صفحه نمایش آنها.

در تلویزیون هایی که مشکی به صورت خالص نمایش داده می شود، هنگام وقوع صحنه کاملا تاریک، پیکسل به تمام خاموش می شود تا رنگ مشکی ورود پیدا کند اما در تلویزیون های نانوسل این اتفاق نمی افتد و به همین دلیل هنگام نمایش رنگ مشکی به خصوص در محیط های تاریک، صفحه متمایل به خاکستری خواهد بود.

مشخصات تلویزیون های نانوسل ال جی

تلویزیون های نانوسل ال جی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: تلویزیون هایی که در سال 2019 به بازار ها روانه شدند که دارای کیفیت صفحه نمایش Super HD بودند و تلویزیون هایی که در سال 2020 ارائه شدند و دارای کیفیت Ultra HD بودند. اما در کل تلویزیون های با این فناوری در برند ال جی دارای پایه های هلالی شکل با امکاناتی نظیر AI ThinQ و دستیار های صوتی نظیر آلکسا و گوگل اسیستنت هستند که سیستم عامل  WebOS آنها کامل ترین نسخه می باشد.

سیستم های صوتی آنها به شدت ارتقا داده شده است و از امکاناتی نظیر Dolby Atmos و DTS HD بهره می برند. اما چیزی که مورد توجه است، ریکموت کنترل های هوشمند آنهاست که از نوع کاملا هوشمند بوده و علاوه بر گیرنده صدا برای دستیار های صوتی، می تواند به عنوان موس نیز فعالیت داشته باشد. تلویزیون های SM8100 ، SM8600 ،  SM9000 و SM9500 از دسته تلویزیون های با کیفیت Super HD هستند و هم اکنون در بازار های جهانی در حال معامله هستند.

مشخصات تلویزیون های نانوسل ال جی

در نهایت

با توجه به مقاله بالا فهمیدیم که فناوری نانوسل باعث می شود تا طول موج های ناخواسته در تلویزیون ها و صفحه نمایش آنها از بین برود تا کیفیت تصاویر و رنگ های موجود در آنها دچار تغییرات مثبتی شود. همچنین آشنایی ساده ای با تلویزیون های نانوسل ال جی داشتیم و فهمیدیم که دارای طرح ها و مدل های مختلفی هستند و قیمت بهتری نیز نسبت به تلویزیون هایی همچون QLED هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 7 =

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...

تبریک !!

عضویت شما تایید شد